wArnA wArni kEhidupAn
nuyu pErt

Saturday, June 2, 2012

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 4:28 AM 0 comments Links to this post
aku ta twu la acE cam cEdEy ngat,,,
pErnah ta pk sEjauh mana bf kitE cyg kat kitE,,,
cEmE 2 ta mEnjamin papE an,,,
lum tEntu ag Owg sEkEliling bf kitE 2 cyg n lEy timE kitE sEadanya,,,
mgkin aku Owg luar???

masalah aku ta la rumit tp wat aku tEpk,,,
law mcm ny kEadaanyE camnEr aku na tEruz an apa y ada ny,,,
aku twu mgkin ada y mEngalami masalah cam aku,,,
aku ta twu ny masalah O cuma aku y tErlEbEy pk,,,
wat aku cEdEy,,,

mgkin aku bukan y tErawal dlm kEhidupan mErEka,,,
tp mErEka kEna sEdar y tErawal tuh lum tEntu y tErbEk an,,,
mEnjadi y tErakhir tuh bukan juga bErmaksud pErampas an,,,
mgkin y tErakhir adalah y tErbEk y dtg  dEngan hikmahnyE tErsEndiri,,
hanya Allah y tahu,,,

kitE sEbagai umat Islam tEntunyE pErcaya sEtiap y bErlaku ada hikmahnyE,,,
dan aku pErcaya sEmua tuh,,,
aku bukan la y tErbaEk tp aku mEncuba tuk jd y tErbaEk,,,
aku bukan owg tErakhir y datang sEbagai pErampas,,,
tp aku dtg dEngan pEnuh hOrmat dan aku tErima dEngan Eclas pElawaan dr bf aku,,,

kEpada mErEka y bErkEnaan,,,
timE la aku sEadanya,,,
jgn cuba banding an antara y tErawal dgn tErakhir kalau lgsg ta twu apa2,,,
law btl Allah da tEtap an aku adalah jOdOh bf aku,,,
kita y hanya manusia biasa ny ta mampu na mEnOlak an,,,

dan Owg y tErawal tuh,,,
jgn aggap aku adalah Owg ya malang tErima chEnta dr bf aku,,,
aku ta pErnah aggp pErtEmuan ngn bf aku adalah MALANG!
malah aku anggap dyE adalah y tErbEk,,,
y mgkin bawa kEbaEkan dan kEbahagiaan dlm hidup aku,,,

msg2 ada kEkurangan dan kami akan timE sEadanya,,,
msg2 pErnah wat kEsilapan dan kami akan cuba pErbaiki,,,
msg2 mgkin alpa dan kami akan saling ingat mEngingati,,,
dan y plg pEnting aku dan dyE bukan la sEmpurna tp kami akan saling mElEngkapi bia sEmpurna,,,
sEmOga Allah mErEstui hubungan kami ny,,, Amin~







nuyu: Ya allah tEnangkan la ati dan jiwa hambamu ini,,,
         tunjukkan la aku apa y tErbaEk,,,
         bimbing la aku Ya allah,,,,
         buka la pintu ati mErEka tuk sama2 mEnErima,,,
         Amin~
       






Tuesday, May 22, 2012

::anEka pEracaan::

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 2:45 AM 0 comments Links to this post
pEracaan aku skunk,,,
windu gilEr kOwt kat bElOg aku ny,,,
hahaha~
da lama ta mEnatap bEsua muka,,,
da la jarang dapat On9,,,
bz ngan mcm2 bEnda ag,,,
pas2 ngat an bElOg ny da talEy guna,,,
da byk y bErubah,,,
campai aku jd cam Owg bEngOm n mati kutu jdnyE,,,
papE pun mmg ckE ngat n tEruja la na mEncarOt ag,,,


cOk aku ada prEsEntatiOn PPTA 1,,,
y bErmakcud PrOjEk PEnyElidikan Tahun Akhir 1,,,
aku ta twu la sama ada aku takut kEr cuak kEr ta cabO kEr,,,
cam tadE pracaan pun yE gak,,,
tp aku mmg ta cabO na sEtEl an bEnda alah ny,,,
slidE da ciap nOtE da catit tkit2,,,
tunggu na prEsEnt jE cOk,,,
wish mE luck (;
aku arap cgt Allah tlg aku tuk wat y tErbEk,,
Amin~


Aku windu kat idup aku y dulu,,,
tadE macalah y sErumit ny,,,
macalah pEr,,,, bia la rahasia~
tp aku tkt,,,
aku da byk wat Owg y aku cyg tErluka, tEnsiOn n tErpakcE bEkOrban tuk aku,,,
acE bEcalah cgt tp,,,,,,
tah la tadE Owg y lEy tlg aku ag,,,
tp btl aku dapat acE idup aku da ta cam dulu,,,
aku arap cgt Owg y aku cyg 2 lEy bEcaba n paham kEadaan aku,,,
tp bilE aku acE tElampau bEcalah n mEnyucah an,,,
aku acE cam na jE lEpas dyE,,,
bia dyE bEbas n ta susa bab aku ag,,,
aku arap cgt Allah tunjuk an aku apa y tErbEk n apa y patut aku wat,,,
arap cgt T.T


aku acE na jE cakap cEmE bdE y aku acE,,,
tp ta ElOk gak an bEcErita ta tEntu pasal,,,
jln y tErbEk ngadu n mintak tlg ngan Allah,,,
sErumit anE pun pasti ada jln pEnyElEsaian nyE,,,
dan aku cgt pasti ada hikmahnyE ats apE y jadi kat aku ny,,,
tp aku masih ta nampak,,,
mgkin lum macEnya,,,
Allah twu apa y tErbEk tuk kita,,,
n twu aku mampu tuk tanggung cEmE ny,,,
cuma aku arap ngat aku masih kwat cmangat n ta mudah mEngalah,,,
aku tamO sia sia an apa y ada,,,
tamO sia sia an pEngOrbanan Owg aku cyg da wat tuk aku,,,
aku cyg cgt kat dyE,,,
Ya Allah aku arap cEmEnya akn bEk cam biasa,,,
Amin~






nuyu: acE na nangis lak pg2 buta ny,,, tp ta calah an T.T



Wednesday, October 26, 2011

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 7:32 PM 0 comments Links to this post
.::cakit ati::.



cakit ati tu lEbEy kEpada na nangis,,,
yEla kita mEngharap y tErbEk tp lgsg ta tErcapai,,,
mgkin ada tp tkit cgt,,,
tErlalu cEdikit campai acE cam na putus acE,,,
cEdEy la wEyh,,,
idup cam ny,,, 


bubah la,,,
aku pun bukan cEnang na jadi cam ari ny,,,
tp aku cuba gak lawpun tadE capE y bantu aku,,,
aku twu lum macE tp cuba la an,,,
aku twu susa tp cuba la gak,,,
cyEs cEdEy ngat,,,





nuyu : tlg la aku ya Allah,,,
cEmEnya dEngan izinmu~


















Tuesday, October 25, 2011

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 7:06 PM 0 comments Links to this post
.::mEnanti::.


kOrang na twu apE y aku anty an,,,
ha AIR!!!
mEmang sEbal bangat,,,
Org na andy la,,,
asal air tadEr lak,,,
clalu la an cam ny,,,
sEmak taw kpala Otak ny,,,
bab acE cam da ucuk la,,,
bukan apa bf aku y duk jaO bEbErapa batu tuh cakap cam tuh,,,
tp aku acE wangi jE ag ny,,,
hakhak ckE ati la an na cakap aku masih WANGI an,,,
hEhE~


tp an blE tEngOk blOg ny,,,
cEdEy acE,,,
yEla ta cEmpat na hias hias ag,,,
cam prOjEk tErbEngkalai,,,
ny cEmE wifi wafa wufu UMK punya pasal,,, 
slOw cam cpOt @ kura kura dan y camE wak2 dEngannyE,,,
Org na wat EsaimEn pun talEy,,,
gEram nOkk,, 


da maghrib,,,
na p usha air la,,,
kOwt kOwt da tEpancOtt kE tEcEmbur an,,, 
lEy andy n sOlat lak,,,
pas2 na mErayap cam pElEsitt,,,
hEhE~







nuyu: al faatihah tuk mak ngah aku y bawu jE pErgi mEngadap illahi,,,
cEmOga rOhnya d tEmpat an d kalangan mErEka y bEriman dan bEramal sOlEh,,,
aamin~










Monday, October 17, 2011

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 4:26 AM 0 comments Links to this post
::mata.gEdikk.tdOw.laa::


clalu la cam ny an,,,
mata sudah bErat dan maO tdOw,,,
but pabila da ngadap lappy ny,,,
macalah ta dapat tdOw y cukup dan cangat rumit tErjadi,,
tEruz mEmbElEnggu diri,,,


yEaahh cOk pastnyE ada claz,,,
minta d bEri kEkuatan dan kEtahanan mEntal fizikal,,,
tuk bangun pagi dan mEnErima pEmbElajaran,,,
yaa cEmOga la,,,
mata lEbam!
4surE la tuh,,,,
tp tamO mamai ag pElOk mbEr likE yEstErday,,,
mau makan maki,,,
but na gElak campai tEtOnggEng bila ingat,,,
adOyaiiii napE la an,,
hEhE~ tErmalu la plak!

kay la na gO 2 slEEp,,,
masih cEmpat na mimpi ny,,,
hikhik na mimpi apE Erk?
mimpi~~~~





nuyu: mata.gEdik.na.tdOw~
 








Sunday, October 16, 2011

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 3:19 AM 0 comments Links to this post
.::guys, cantEx ta?::.



saya cEdang mEncantEkkan blOg saya,,,
tp ta cEmpat ciap ag lOrr,,,
mEst nampak klaka dan tah papE an,,,
saya baru dapat On9 dan jadi tEruja tuk tukar tEmplatE ny,,,
cantEx ta???
simplE dan cutE,,,
lurvE It!
arap kOwang pun ckE usha ma blOg y ta cEbErapa ny,,,

masEh na mEncantEkkan tp cOk ada claz lOr,,,
takOt anty kEna tdOw lam claz lak,,,
hahaa sO nOwty,,,
law bf saya twu tdOw lambat ny mEst yE ngap! saya,,,
anty saya pk dulu na tdOw kEr na cOntinuE bEnda ny,,,
hEhE~




 nuyu : ckali da blOging acE na baya utang bb tuh,,,
talEy idup la tanpa bErukband ny :p




Thursday, October 13, 2011

distOrykan OlEh : nuyu_pErt at 2:43 PM 0 comments Links to this post
::STUCK::

vEnEu : COmputEr Lab
timE : 2 p.m-4 p.m
subjEct : rEsEarch mEthOdOlOgy
lEcturEr : JS
mangsa : KAMI
 
 Im currEntly in rEsEarch mEtdOdOlOgy's class,,,
fiiiuuuuuu sO bOrEd,,,
 ta twu napE law ngan dyE ny tadE jiwa la na blaja,,,
ngantOk n kEcian nyE KAMI langsung ta paham apa pun,,,
cam nEr ny minggu pan dE tEst,,,
tEngOk la d cEbab an bOwink cEmE macuk macuk lab td tEruz cari En.gOoglE,,,
KAMI cEbEnanya studEnt y bEk dan patuh *upsss tErlEbEy sudEy*
tp dcEbab an dyE kami kurang minat tuk blaja,,,
ayOiiiii!!!! calah capE ny,,,
tlg la KAMI na A fOr dis subjEct,,,,
JS tlg la phm kEadaan KAMI ny,,,
sila la jgn syOk cEniri!!!!!




nuyu : luahan pErasaan y ta bErapa na dapat d luah,,,,
cabO jE la,,,







 

.::nuyupErt's lifE::. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea